Trening kangoo jumps. Na czym polegają ćwiczenia w butach na sprężynach?

Trening kangoo jumps to sposób na superfigurę, świetną kondycję i dobry nastrój. Robiące furorę na świecie ćwiczenia w butach na sprężynach podbijają też serca Polek, które chętnie zapisują się na treningi. O tym, dlaczego warto zaprzyjaźnić się z tym sportem, z instruktorem kangoo jumps Sebastianem Misiem rozmawia Anna Komorowska

Trening kangoo jumps to sposób na superfigurę, świetną kondycję i dobry nastrój. Robiące furorę na świecie ćwiczenia w butach na sprężynach podbijają też serca Polek, które chętnie zapisują się na treningi. O tym, dlaczego warto zaprzyjaźnić się z tym sportem, z instruktorem kangoo jumps Sebastianem Misiem rozmawia Anna Komorowska


Czym różni się trening w „sprężystych” butach od zajęć w zwykłym obuwiu?

Sebastian Miś: Pomyśl, że wykonujesz skok i upadasz całym ciężarem ciała na twardą powierzchnię. Spróbuj wyobrazić sobie, z jak ogromną siłą działa to zderzenie na twoje stawy. Wyobraźnia to za mało! Zrób to i poczuj! Wiesz zapewne, że w pewnym wieku stawy ulegają dekonstrukcji, zużywają się. Możesz spowolnić ten proces m.in. dzięki ćwiczeniom w obuwiu kangoo jumps. Buty posiadają system, którego celem jest amortyzacja upadku.





Jaki wpływ na organizm mają ćwiczenia w butach kangoo jumps?

Jest to typowy trening aerobowy, który najlepiej spala tkankę tłuszczową. Tak więc pierwszym z profitów jest redukcja masy ciała i poprawa sylwetki. Aby opowiedzieć o kolejnym, ponownie odwołam się do twojej wyobraźni. Chcesz utrzymać się na dwóch dryfujących taflach lodu – co się dzieje z twoim ciałem? Aby zachować równowagę i nie spaść, całe twoje ciało ulega spięciu i naprężeniu. Pracują nie tylko mięśnie nóg, ale i pośladka, mięśnie głębokie, te, które obudowują stawy, np. skokowy i kolanowy, jak również mięśnie brzucha. To samo dzieje się, kiedy stoisz w butach, które mają półokrągłe podeszwy. Aby się na nich utrzymać, twoje ciało cały czas pracuje, czyli jest to trening całego ciała, a nie – jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka – tylko nóg. Jeszcze jedna korzyść to wzmocnienie układu krążenia i regulacja rytmu serca oraz zwiększenie wydolności tlenowej.




Ile kalorii można spalić podczas godzinnych ćwiczeń?

To, ile kalorii spalisz w ciągu godzinnych zajęć, to sprawa indywidualna. Zwróć uwagę, że większość trenerów chwali się, że na ich zajęciach spalisz magiczne 1000 kalorii. Ale na jakiej podstawie podają tę wartość? Trening treningowi nierówny. Tym bardziej twoje zaangażowanie w wykonywanie samych ćwiczeń. Do tego dochodzi ilość tkanki tłuszczowej, jaką masz do spalenia... Mogę natomiast powołać się na wynik prostego badania porównawczego: bieg w butach zwykłych vs bieg w butach kangoo jumps. Wykazało ono, że ilość spalanych kalorii w trakcie ćwiczeń w butach kangoo jumps była aż o 30 proc. większa. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta – but, który masz na nodze, swoje waży.


Czy ćwiczenia są bezpieczne dla osób z dolegliwościami kręgosłupa i stawów?

Jako świadomy instruktor odpowiadam, że zawsze, kiedy w grę wchodzą jakiekolwiek dolegliwości, musisz skonsultować się z lekarzem specjalistą. Buty nie leczą, są bezpieczne, ale nikt nie da ci stuprocentowej gwarancji, nikt nie weźmie też na siebie odpowiedzialności. W takich sytuacjach zawsze odsyłam do kogoś mądrzejszego i zapraszam na testy. Jeżeli lekarz w konkretnym przypadku nie widzi przeciwwskazań, a po treningu nie pojawia się dodatkowy dyskomfort, to można ćwiczyć.


Sebastian Miś – z wykształcenia grafik komputerowy i fotograf, z zamiłowania i chęci pomocy innym instruktor fitness, w tym: instruktor Indoor Cycling Group (Tomahawk), licencjonowany instruktor kangoo jumps, certyfikowany instruktor w dwóch programach firmy Les Mills: BODYPUMP® oraz GRIT®.


Wywiad pochodzi z majowego magazynu "Świat Zdrowia"


Zdjęcia Kangoo Jumps Toruń/Facebook

Autor: Anna Komorowska