Nawadnianie organizmu. Ile wody pić w czasie upału?

Lato, słońce, upał, skwar. Szczególnie w takie dni organizm powinien być odpowiednio nawodniony. Tylko co to dokładnie znaczy?

Lato, słońce, upał, skwar. Szczególnie w takie dni organizm powinien być odpowiednio nawodniony. Tylko co to dokładnie znaczy?

Człowiek powinien pić 2 l wody mineralnej dziennie czy mniej? Co z pitą w międzyczasie herbatą? Czy koleżanka – drobna kobieta – powinna pić tyle samo, co jej postawny mąż? I co nauka mówi na temat związku bólu głowy z pragnieniem?


Poniżej odpowiedzi na te pytania oraz próba rozwiania innych wątpliwości dotyczących nawadniania ludzkiego organizmu.


Utrzymanie właściwego stanu nawodnienia jest ważne dla prawidłowego fizycznego i psychicznego funkcjonowania organizmu.

TAK

Woda jest m.in. odpowiedzialna za dostarczenie składników odżywczych do tkanek i zachowanie odpowiedniej ilości krwi w organizmie. Jest również przenośnikiem i regulatorem ciepła, pochłania jego nadwyżki i wydala je przez powierzchnię skóry. Odwodnienie może być powodem przegrzania organizmu. Nawet niewielki nieuzupełniony deficyt wody może spowodować zmniejszenie wydolności, a to może być przyczyną udaru cieplnego.

Warto wiedzieć: Udar cieplny (udar słoneczny) – objawy, pierwsza pomoc. Czym jest groźna hipertermia?