Jak wybierać preparaty na odporność?

O tej porze roku wirusy są wszędzie. Atakują ludzi w każdym wieku i wywołują infekcje. W takiej sytuacji pomocne mogą okazać się preparaty na wzmocnienie. Tylko jakie? I co powinniśmy o nich wiedzieć?

Zanim jednak o preparatach na wzmocnienie, czy – jak kto woli – suplementach diety podnoszących odporność organizmu, przypomnijmy, że:

  • układ immunologiczny (inaczej układ odpornościowy) to, obok ośrodkowego układu nerwowego oraz układu hormonalnego, jeden z trzech podstawowych systemów regulujących działanie ludzkiego organizmu, a jego prawidłowa praca to jeden z najważniejszych warunków zachowania dobrego zdrowia;
  • po zimie nasz układ immunologiczny jest osłabiony, nic więc dziwnego, że właśnie teraz zdarza nam się częściej niż zwykle chorować.


Na półce ze środkami wzmacniającymi znajdziemy preparaty ziołowe i syntetyczne, produkty zawierające substancje chemiczne wyizolowane z roślin czy też suplementy na bazie olejów z ryb.

Warto też pamiętać, że żaden suplement diety nie zastąpi aktywności fizycznej, higienicznego trybu życia (wskazane są: ograniczenie spożycia alkoholu, wysypianie się i unikanie stresu, a zakazane palenie papierosów) i zdrowej diety. Poza tym nie dajmy się nabrać na marketingowe sztuczki – o wartości preparatu świadczy nie kolorowa etykieta, lecz jego skład.


Preparaty na odporność

Suplementy diety podnoszące odporność organizmu kupimy już w większości marketów, choć najlepiej kupować je w aptece. Dzięki temu mamy gwarancję, że preparat był przechowywany w odpowiednich warunkach, możemy też liczyć na fachową poradę.

Doskonale w roli „wzmacniaczy” sprawdzają się związki, które naturalnie występują w przyrodzie i które dzięki nowoczesnym technologiom dostępne są w skondensowanej i wygodnej dla pacjenta postaci (tabletki, kapsułki, granulaty, syropy).



KWASY OMEGA-3

Kwasy tłuszczowe, których ludzki organizm nie potrafi samodzielnie wytworzyć, mimo że ich potrzebuje.

Do grupy kwasów omega-3 należą trzy związki chemiczne:

  • kwas alfa-linolenowy (ALA),
  • kwas eikozapentaenowy (EPA).
  • kwas dokozaheksaenowy (DHA).

Niedobór tych związków w organizmie zmniejsza zdolność obronną układu immunologicznego, a odpowiednia podaż wzmacnia go i usprawnia jego funkcjonowanie, chroniąc organizm przed infekcjami i skracając ich przebieg. Kwasy omega-3 naturalnie występują w rybach i siemieniu lnianym.