Portal Świat Zdrowia:
| Rejestracja

Sekcje tematyczne

  Świat Zdrowia
Świat Kardiologii i Diabetologii
Kardiologia
Diabetologia

Strefa ekspercka

Porady medyczne i zdrowotne

Piotr Siwek

dr n. med. Ginekolog, położnik

Wysokiej klasy fachowiec, doktor nauk medycznych i praktyk cieszący się dobrą opinią wśród pacjentek. Jest specjalistą ginekologiem i położnikiem z Bydgoszczy. Pracuje w Zakładzie Profilaktyki i Promocji Zdrowia Centrum Onkologii w Bydgoszczy.


Powrót do eksperta

Chcesz zadać pytanie ekspertowi?

Nadmierna potliwość u 4.latka | 2009-10-19 09:56:22

Witam serdecznie mam pytanie odnośnie nadmiernej potliwości u małego chłopca czterolatka.Podczas zabawy z rówieśnikami on jako jedyny jest zawsze spocony a pozostali nie .Jest tak odkąd pamiętam.Pani pediatra zbagatelizowała sprawę mnie to jednak niepokoi .Dodam że syn nie ma nadwagi i rozwija się prawidłowo.Z góry dziękuję za poradę .Pozdrawiam

Szanowna Pani,
Dzieci się pocą ponieważ prowadzą b. aktywny tryb życia. Jeżeli jednak Pani 4.latek poci się bardziej niz rówieśnicy podczas wysiłku, to może warto zwrócić uwagę na potencjalne przyczyny.
1. Przegrzanie, np. zbyt ciepło jest ubierany. Niektóre dzieci maja zwiększoną przemianę materii i wydzielają więcej energii i w związku z tym musza być cieniej ubierane.
2. Niewydolność serca - przewlekła, miernego stopnia niewydolność serca może dawać objawy zmęczenia wysiłowego objawiającego się np. zwiększoną potliwością.
3. Choroba Graves-Basedow. Choroba autoimmunologiczna, polegająca na wytwarzaniu przez organizm p/ciał - immunoglobulin stymulujących tarczycę (TSI). Łączą się one z receptorami tarczycy  powodując przerost gruczołu i wzrost wydzielania hormonów tarczycowych. Generalnie hormony tarczycowe zwiększają metabolizm organizmu co może porowadzić do nadmiernej aktywności oraz zwiększanie wydzieliny potu jak to ma miejsce w sytuacjach stresowych, kiedy organizm się maksymalnie "mobilizuje". 
4. Reakcja polekowa, np. po haloperidolu. Jest to lek antypsychotyczny. Ale jeżeli syn nie bierze żadnych leków to te przyczyny nie mają znaczenia.
Proszę jeszcze skonsultować się z Pani pediatrą i dokłądnie omówić i zaplanować ewentualnie potrzebne badania.
Z wyrazami szacunku,
Jan Mazela

Chcesz wyrazić swoją opinię? Dodaj komentarz

Zasady dodawania komentarzy
Nick/pseudonim: Gość
Chcesz używać stałego nicka? lub Zarejestruj

Pozostało znaków: 5000

Gość  |  2012-02-20 14:13:54 cytuj

Mój synek ma również 4 latka i podobnie mocno się poci , moja pediatra powiedziała abym obserwowała go podczas zabawy z rówieśnikami i znalazłam odpowiedź , gdybym to ja miała taką aktywność ruchową jak mój Juniorek to pot zalał by mi oczy. pozdrawiam

Zasady dodawania komentarzy Zasady dodawania komentarzy


1. Komentarze mogą dodawać zarówno zalogowani, jak i niezalogowani użytkownicy.

2. Wszystkie komentarze podlegają moderacji. Wpisy naruszające regulamin serwisu zostają usunięte i nie podlegają publikacji w portalu.

Moje kontozwiń

Aby korzystać z Mojego Konta lub zarejestruj!

Newsletter

Zawsze najświeższe informacje! Nowe opinie na interesujące Ciebie tematy. Zapisz się na newsletter.