miesiączki

Panie Doktorze, w sierpniu musiałam odstawić tabletki antykoncepcyjne, które przyjmowałam ponad 2,5 roku. W tym czasie prawie nie miesiączkowałam. Pierwsze krwawienie, po odstawieniu, dostałam po 30 dniach. Kolejne po 27, 26 i 27 dniach. Przedtem miesiączki miałam co 21-35 dni. Czy antykoncepcja mogła wyregulować mój cykl? Czy tak już zostanie? Byłoby to choć jakieś małe pocieszenie, bo mam zaawansowaną endometriozę a nie mogę jej już leczyć za pomocą hormonów (rozwijała mi się zakrzepica). Proszę o odpowiedź.

Zamiennik leku

Witam chciałam zapytać o zamiennik leku.Mama przyjmowała do tej pory lek o nazwie:VESTIBO 24mg natomiast w aptece farmaceutka zaproponowała lek zamiennik:VERHIST. Brała również lek o nazwie PLAVIX zmieniła na zamiennik :CLOPIDOGREL RANBAXY. Stąd moje pytanie czy powinna przyjmować oryginalny lek czy może go zamienić na inny i jakie ewentualnie może to mieć skutki. Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.

Zamiennik leku

Witam, z powodów bólowych brzucha, wzdęć i zaparć byłem u lekarza chirurga który po zbadaniu stwierdził zespół jelita drażliwego. Wykonał badanie gastroskopie oto opis : przełyk bez zmian, wpust funkcjonuje sprawnie. Błona śluzowa żołądka wykazuje mierne nasilony powierzchowny odczyn zapalny zwłaszcza w antrum, bez zmian ogniskowych. Treść żołądkowa mętna z domieszką żółci, Ściany podatne na insuflację powietrzem. Odźwiernik krągły, prawidłowo drożny. W opuszcze dwunastnicy powierzchowny odczyn zapalny z obecnością kilku drobnych nadżerek. Część zaopuszkowa przekrwiona zapalnie na fałdach, innych zmian nie wykazuje. Rozpoznanie: Gastritis et duodenitis superficialis. Zalecono Polprazol 40 2x1 tabl Duspatalis 2x2 Ulgix max 2x2. Nie miałem żadnego krwawienia z przewodu pokarmowego, obecnie bólów brzucha nie mam ale męczą mnie dolegliwości nadmiernym zbieraniem się gazów w jelicie nad żebrami po lewej stronie. Moje pytanie czy jest zamiennik leku Polprazol aby był lek w tabletkach nie w kapsułkach ?

Ciąża

Witam, zażywam antykoncepcję hotmonalną od ponad roku. W ostatnim miesiącu zdarzyło mi się zapomnieć o zarzyciu tabletki, ale nie przerywałam cyklu tylko dalej brałam tabletki. Pierwszego dnia odstawienia tabletek uprawiałam stosunek, 3 dni pozniej wystąpiło krwawienie, zdecydowanie bardziej skąpe niż poprzednie miesiączki i miała ciemno brązowy kolor. Po 7 dniach rozpoczęłam nowy cykl, ale czułam się źle miałam nudności, więc po 14 dniach odstawiłam tabletki. Dostałam krwawienia 4 dnia, też bardzo skąpe, ciemnego koloru. Czy jest możliwe, że jestem w ciąży? Nie mam możliwości udania się do ginekologa przez najbliższy miesiąc, a przy braniu tabletek test ciążowy moze wykazywać nieprawidłowe wyniki. Czy powinnam się martwić takim krwawieniem?

Plagiocefalia

Witam, mam 20 lat i piszę do Pana bo mam plagiocefalię i przez to asymetrię twarzy. Czy jakieś korekty są możliwe?

Środek cieniujący

Witam, mam skierowanie na badanie TK stawów krzyżowo-biodrowych prawy i lewy. W trakcie badania będzie podany środek cieniujący , mam pytanie czy taki środek uszkadza wątrobę ? Badanie kreatyniny jest dobry. Co do badania ALAT nieznacznie podwyższony.

złamany paliczek

Złamała mi się trzymająca ścięgno część dystalnego paliczka V palca lewej ręki.To wszystko zarosło i w efekcie poluzowała mi się końcówka palca, a jestem z zawodu muzykiem i muszę mieć mocne wszystkie ścięgna. Byłem u chirurga i dowiedziałem się, że może mi to zoperować, ale tylko przecinając ścięgno i zszywając ponownie. Czy można temu zaradzić w inny sposób, np. dłutując kość i czy ktoś w Polsce się tym zajmuje?

{[ advice.title ]}

{[ advice.question ]}

cukrzyca

Czy grozi Ci cukrzyca?

Dowiedz się więcej
bmi

Sprawdź swoje BMI

Sprawdź
zawał serca

Test ryzyka zawału

Jesteś w obszarze ryzyka?

Ta strona korzysta z plików cookies

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.

Aby uzyskać więcej informacji kliknij tutaj.