Błąd w przyjmowaniu tabletek antykoncepcyjnych Dorin

Witam, Bardzo proszę o pomoc w sprawie pomyłki w przyjęciu leku Dorin. Mam 26 lat, pierwszy raz stosuję antykoncepcję hormonalną, lek zakupiono na receptę. Poczekałam do ostatniego dnia miesiączki i wczoraj 13.08.2017, przyjęłam pierwszą tabletkę Dorin z innego dnia tygodnia, sądząc po kolejności oznakowanej strzałkami z drugiego tygodnia - przy prawidłowym trzymaniu blistra - prawy dolny narożnik (przy czym na opakowaniu nie wskazano pierwszego dnia - strzałki tworzą obiegzamknięty)- przepraszam jeśli mój opis jest niedostatecznie fachowy, nie mogę znaleźć informacji odnośnie rodzaju tabletek - jedno, trój - fazowy, i kieruję do Pana Doktora pytanie, co w tej sytuacji zrobić? (rozpocząć od lewego narożnika i opuścić tą jedną tabletkę za kilka dni, gdy do niej dojdę, czy nie ma to znaczenia i przyjmować kolejne z nieprawidłowymi dniami tyg.), po badaniu 2 tyg. temu, lek przepisano tylko ze względu na ochronę antykoncepcyjną i poprawę jakości skóry, kolejna wizyta u ginekologa może odbyć się za 2 dni, wobec tego piszę do Pana Doktora zapytanie aby nie pominąć tych dni. Z góry dziękuję z odpowiedź

Wkładka domciczna hormonalna

Witam! Czy hormonalne wkładki domaciczne mogą być stosowane u kobiet, u których wykryto w RM małe obszary niedokrwienia w mózgu (prawdopodobnie po mini udarach- gdyż żadnych objawów nie było)? Mam 36 lat, nigdy nie palilam papierosów. Nie chcę brać pigułek, gdyż te w czasie kilku lat brania (we wczesnej młodości) znacznie zmniejszały libido. Czy mogę zatem stosować tzw spiralę hormonalną. Dziękuję, Asia

cdn. Pozytywny test ciążowy 5 dni po stosunku?

Bardzo dziękuję Panu doktorowi za odpowiedź. Wracając do tematu z przed kilku dni: Znajoma ostatni okres miała 4-5.07 (jakoś w tych dniach). Do stosunku między nami doszło 21.07, okazało się iż nie wzięła 2 tabletek antykoncepcyjnych w tym tygodniu, następnego dnia je wzięła. Zawsze miała regularne cykle miesiączkowe a teraz okres spóźnia się jej już 7 dni. Tabletki antykoncepcyjne odstawiła bo miała już koniec opakowania i następnego nie zaczynała. Od 2ch dni bolą ją migdałki wyskoczyła jej na całym ciele jakaś wysypka... Możliwe, że to angina albo jakieś zapalenie migdałków (dzisiaj ma się udać do lekarza po diagnozę) Czy spóźniający się okres może być spowodowany chorobą?? Dalej nie jestem przekonany co do tego testu, który jej wyszedł po tych 4-5 dniach od naszego stosunku... (w sumie zrobiła sobie 2 testy z moczu jeden właśnie te 4-5 dni po stosunku a drugi jakoś 7 dni po stosunku) Pozdrawiam

nie pokoi mnie wynik usg

Witam.Byłam dziś na usg jamy brzusznej piszę w nim tak podbrzusze prawe-dwie przestrzenie płynowe [aechogeniczna i cienko/gładkościenna20mm oraz echogenna przestrzeń około25mm]bocznie względem trzonu macicy i ku przodowi względem naczyń biodrowych,proszę mi powiedzić co to oznacza dziękuje

Płodność po tabletkach

Witam. Od porodu [4 miesiące] nie miałam okresu, dni płodnych, lecz po 4 miesiącu od porodu przez miesiąc stosowałam tabletki carazette. W trakcie brania dostałam miesiączki. Tabletki mi się skończyły, następną receptę uzyskam pod koniec miesiąca u ginekologa. Czy tabletki mogły wpłynąć na mój organizm i już od teraz będę miała dni płodne, miesiączkę itd.?

Tabletki

Czy jeśli opóźniłam wzięcie tabletki o 8 godzin [carazette] to straciła skuteczność? Czy przy braniu tych tabletek zdarza się zajść w ciążę? Dostałam miesiączki w międzyczasie a później jakby pojawiły mi się dni płodne. Jestem skołowana.

Moja bezsenność...

Więc tak... Witam, jestem między 12 a 14 rokiem życia i chyba cierpię na bezsenność, bo w ostatnich tygodniach zasypiam po kilka razy dziennie o ok. 6.30 nad ranem i w tym problem właśnie ze nie umiem zasnąć próbuje na wszystkie sposoby prócz mleka bo nie lubię, ale tak ... Nie wiem co zrobic nie mam telewizora w pokoju mam tylko maly magnetofon i w sumie tyle telefon wiadomo i nic wiecej. Kładę spac sie o stalych porach ale wychodzi na to ze lezę i patrze w sufit przez 8/9 godzin jak nie wiecej. Nie chce mowic rodzicom bo się pewnie zdenerwuja kiedys im powiem ale teraz nie ... Ale wracajac do sedna, jem normalnie pije duzo cwicze jezdze duzo na rowerze cwicze w domu chodze do kuzynki na areobik itp naprawde zwyczajnie na swiecie a jednak nie umiem nie wiem dlaczego juz sprawdzalam czy to fale telefonu nie beda winne i odnioslam telefon na noc do innego pomieszczenia no i zero skutków prosze o pomoc za nie caly miesiac szkola i chce sie wysypiac tym bardziej ze nie mam samych 6 i 5 pozdrawiam

{[ advice.title ]}

{[ advice.question ]}

dr n.  med. Piotr Siwek

dr n. med. Piotr Siwek

  • Ginekolog, położnik
Ten lekarz udzielił 4053 porad

Wysokiej klasy fachowiec, doktor nauk medycznych i praktyk cieszący się dobrą opinią wśród pacjentek. Jest specjalistą ginekologiem i położnikiem z Bydgoszczy. Pracuje w Zakładzie Profilaktyki i Promocji Zdrowia Centrum Onkologii w Bydgoszczy. Odpowiada na pytania z zakresu patologii szyjki macicy, cytologii, interpretacji wyników, antykoncepcji, ciąży, porodu, połogu oraz inne dotyczące ginekologii i położnictwa.

cukrzyca

Czy grozi Ci cukrzyca?

Dowiedz się więcej
bmi

Sprawdź swoje BMI

Sprawdź
zawał serca

Test ryzyka zawału

Jesteś w obszarze ryzyka?

Ta strona korzysta z plików cookies

Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że wyrażasz zgodę na ich wykorzystanie.

Aby uzyskać więcej informacji kliknij tutaj.