Wzmocnij organizm po zimie

Zmiany pogody i skoki ciśnienia sprawiają, że cały dzień boli cię głowa, a w nocy nie możesz spać. Patrzysz jak przyroda budzi się do życia i czujesz, że twoja energia gdzieś uleciała. Spokojnie, to tylko przesilenie wiosenne daje ci się we znaki.

Ostatnie tygodnie zimy są najtrudniejszym do przetrwania okresem w ciągu roku. Przez kilka miesięcy musiałaś znosić zimno i brak słońca. Twoja dieta była uboższa niż wiosną i latem, gdy na stole królują różnokolorowe warzywa i owoce. Całe dnie spędzałaś w suchych, przegrzanych pomieszczeniach, a mróz za oknem nie zachęcał cię wcale do zwiększenia aktywności. Dlatego właśnie teraz, gdy słońce coraz śmielej zaczyna wyglądać zza chmur, czujesz się rozdrażniona, pozbawiona sił, na niczym nie możesz się skoncentrować i trudno jest ci się zabrać do pracy. Kiedy jesteś osłabiona, łatwiej łapiesz infekcje. Poznaj kilka trików, dzięki którym wzmocnisz swój organizm i szybko odzyskasz formę.


Zaproś do domu słońce

Przez całą zimę, gdy budziłaś się rano, witała cię ciemna noc. Również popołudniu, kiedy wracałaś z pracy, świat już dawno był pogrążony w mroku. Niestety, brak słońca sprawia, że stajemy się przygnębieni, możemy nawet popaść w depresję. Teraz nadal najlepsze godziny dnia spędzasz w pracy, ale zdecydowanie dłużej jest widno. Spróbuj zapraszać do siebie słońce tak często jak to tylko jest możliwe. Rano odsłaniaj zasłony, wpuszczając do domu pierwsze, nieśmiałe promienie. Postaraj się każdego dnia wygospodarować piętnaście minut na spacer w słońcu. Dzięki temu naładujesz swoje wewnętrzne akumulatory, które wyczerpały się po zimie. Szybko odzyskasz radość życia i dobry nastrój.


Zmień dietę

Kiedy jest zimno, masz większą ochotę na kaloryczne potrawy. Jednocześnie mniej się ruszasz, więc szybko obrastasz w niechciany tłuszczyk. Do tego zimowa dieta jest mało urozmaicona, brakuje w niej ważnych dla zdrowia witamin i składników mineralnych, co dodatkowo cię osłabia.

Aby odzyskać formę, dzień zaczynaj od pożywnego śniadania, które da ci zastrzyk energii na cały dzień. Każdy posiłek staraj się urozmaicić owocami i warzywami. Niestety, większość z nich została wyhodowana w poprzednim roku i już dawno straciła większość najcenniejszych składników. Dobrym rozwiązaniem jest sięganie po mrożonki, gdyż niskie temperatury na ogół nie niszczą zawartych witamin. Możesz z nich przygotować smaczną zupę. Wiosną pojawiają się pierwsze nowalijki, takie jak chrupiąca rzodkiewka, soczysty ogórek, zielona sałata czy szczypiorek. Pysznym dodatkiem do sałatek i kanapek będą też kiełki.


Magiczny korzeń

Chińczycy już dawno odkryli magiczną moc żeń-szenia. Korzeń tej rośliny doda ci energii i pobudzi do życia, poprawi koncentrację i ułatwi zapamiętywanie, wzmocni siły odpornościowe całego organizmu. Dzięki niemu łatwiej będziesz znosiła codzienne stresy. Podobno działa też jak afrodyzjak, poprawiając sprawność seksualną. Aby wykorzystać te dobroczynne właściwości, możesz zaparzyć sobie herbatę z żeń-szenia albo wzbogacać potrawy sproszkowanym korzeniem tej rośliny.


Ruszaj się

Najlepszym lekarstwem na poprawę humoru i kondycji całego ciała jest sport. Jeśli będziesz regularnie ćwiczyć, dotlenisz swój organizm, wzmocnisz mięśnie, poprawisz sprawność umysłu, a chorobom nie będzie łatwo cię dopaść. To takie proste, a mimo to bardzo trudno jest się zmobilizować do aktywności. Nikt nie każe ci zabierać się od razu za sporty ekstremalne, ani ćwiczyć na siłowni. Świetnym rozwiązaniem jest szybki marsz na świeżym powietrzu, pływanie albo jazda na rowerze. Jednak, żeby twój wysiłek miał jakiś sens, musisz się ruszać przez co najmniej pół godziny. Najlepiej by było, gdybyś znalazła czas codziennie, ale jeśli to nie jest możliwe, postaraj się być aktywna przynajmniej trzy razy w tygodniu.

Pomyśl o wszystkich korzyściach, jakie płyną z regularnego uprawiania sportu. Niech one staną się twoją motywacją. Nie tylko wzmocnisz swój organizm i poprawisz kondycję, ale do tego wypiękniejesz. Wypoczynek na świeżym powietrzu sprawi, że się dotlenisz i twoja skóra nabierze blasku, wzmocnisz mięśnie i zgubisz kilka kilogramów, które przybyły ci zimą, dzięki czemu całe twoje ciało będzie wyglądało znacznie lepiej.


W objęciach Morfeusza

Największym zagrożeniem dla twojej odporności jest niedostatek snu. Kiedy nie masz czasu, aby się porządnie wyspać, cały dzień jesteś zmęczona i pozbawiona energii, pracujesz mniej wydolnie, nie możesz się skoncentrować i szybko łapiesz infekcje. Twój organizm musi mieć czas, aby się zregenerować. Jeśli zabierasz mu bezcenne godziny snu, natychmiast odbija się to na twoim zdrowiu, kondycji i urodzie.


Wiosenne porządki

Wczesna wiosna to czas, kiedy zabierasz się za porządkowanie domu. I bardzo dobrze, bo to najlepszy moment na zmiany. Twoje otoczenie ma ogromne znaczenie dla twojego zdrowia i samopoczucia. Domową rewolucję rozpocznij od wywietrzenia mieszkania. Trochę świeżego powietrza dobrze ci zrobi. Wprowadź drobne urozmaicenia, które wniosą radość do twojego domu.

Zmień zasłony, kup bukiet świeżych tulipanów, a na stole w kuchni postaw misę z owocami. Pomyśl o zmianie barw. Możesz zacząć od zawartości szafy – porzuć jesienno-zimowe szarości, brązy oraz czernie i sięgnij po ubrania w radosnych, wiosennych kolorach. Najbardziej energetyzująco działa żółty, pomarańczowy i czerwony. Jeśli nie masz niczego w tych barwach, to znaczy, że najwyższa pora, aby wybrać się na zakupy. Nic tak nie poprawia humoru jak coś nowego, w czym wyglądasz i czujesz się świetnie.

Autor: Anna Piecuch

Komentarze