Wygrać z cellulitem

Z cellulitem powinno się walczyć kompleksowo. Zmiana diety pomoże, ale nie zawsze wystarczy. Rozmowa z dietetykiem medycznym, Małgorzatą Krukowską.

Cellulit staje się problemem nawet u szczupłych kobiet. Skoro nadwaga nie jest sprawcą „skórki pomarańczowej”, to co jest?


To skomplikowany problem. Cellulit powstaje, kiedy pod skórą gromadzi się zbyt dużo tłuszczu. Dodatkowo, w komórkach tłuszczowych mogą być odkładane toksyny i produkty przemiany materii. A to dlatego, że zaburzone jest ich usuwanie z organizmu. Oczywiście, zła dieta bardzo przyczynia się do powstawania cellulitu, jednak swój wpływ mają też inne czynniki. Przede wszystkim brak ruchu i siedzący tryb życia. Co do szczupłych kobiet, to w ich przypadku w niektórych miejscach ciała tkanki tłuszczowej jest więcej niż powinno. Wizualnie ich figura wydaje się nienaganna, ale mimo to na biodrach czy udach cellulit powstaje.


Jak walczyć z cellulitem?


Z cellulitem powinno się walczyć kompleksowo. Zmiana diety pomoże, ale nie zawsze wystarczy. Oprócz odpowiedniej diety trzeba również zacząć się ruszać. Aktywność fizyczna ułatwia usuwanie z organizmu toksyn i produktów przemiany materii. W przypadku bardzo zaawansowanego cellulitu warto zdecydować się na masaże.


Wracając do diety, jakie produkty spożywcze powinniśmy dodać do swojego jadłospisu?


Przede wszystkim takie, które przyspieszą przemianę materii. Tak działają na nasz organizm warzywa i owoce. Co więcej, zawierają one również błonnik oraz bardzo dużo witamin, w tym pomagającą w pozbyciu się cellulitu witaminę C. Ujędrnia ona skórę i bierze udział w syntezie jej ważnego składnika − kolagenu. Błonnik również zapobiega cellulitowi. Przyspiesza on wędrówkę pokarmu w jelitach i zapobiega tworzeniu się zaparć, które mogą wpływać na słabsze usuwanie toksyn i produktów przemiany materii z organizmu.


A co ze składnikami mineralnymi?


Naszej skórze bardzo pomaga krzem. Znajdziemy go w warzywach korzeniowych − marchewce, pietruszce, selerze. Z kolei potas reguluje gospodarkę wodną i przyspiesza usuwanie produktów przemiany materii. Dobrym źródłem potasu są pomidory, orzechy, nasiona roślin strączkowych, marchew, papryka, pietruszka. Trzeba też wspomnieć o nienasyconych kwasach tłuszczowych, których również potrzebuje nasza skóra. Dostarczą je nam tłuste ryby morskie. Warto je jeść dwa razy w tygodniu.


Czego musimy unikać?


Wszystkiego, co sprawia, że tyjemy. Czyli smażonych potraw, białego pieczywa, cukru. Musimy też ograniczyć sól, bo zatrzymuje wodę w organizmie. Cellulitowi sprzyjają również alkohol oraz palenie papierosów.

Autor: Daniel Lenart

Komentarze