Woda urody doda

Kąpiel z dodatkiem płynów, olejków, a nawet tego, co znajdziesz w kuchni, sprawi, że czas spędzony w wannie będzie równie przyjemny i skuteczny, co seans w spa.

Często powtarza się, że długie, gorące kąpiele nie służą zdrowiu. Nie są bowiem polecane kobietom mającym problem z nawracającymi zakażeniami miejsc intymnych i osobom cierpiącym z powodu problemów z układem krwionośnym. Poza tym kąpiele mogą wysuszać skórę. To wszystko prawda, ale nie dotyczy krótkich kąpieli w wodzie o niezbyt wysokiej temperaturze. Kąpiele mogą przysłużyć się naszemu zdrowiu i urodzie pod warunkiem, że będą dobrze przygotowane.


Temperatura ciała

Podstawowa zasada, której należy pilnować: kąpiel nie może być zbyt gorąca. Warto więc przyzwyczajać się do kąpieli o niższej temperaturze, najlepiej w temperaturze ciała, ewentualnie trochę wyższej. Kąpiel powinna trwać 10-25 minut. Jeżeli chcesz się odprężyć, przynieś do łazienki świece, coś do odtwarzania ulubionej muzyki, zgaś główne źródło światła. Poproś domowników, by nikt nie przeszkadzał ci w momencie relaksu. To ma być czas tylko dla ciebie.

Przed kąpielą warto wykonać peeling całego ciała. Dzięki temu zabiegowi skóra szybciej wchłonie substancje odżywcze, a rezultat zabiegów pielęgnacyjnych będzie bardziej widoczny.


Dla każdego typu skóry

Kosmetyk do kąpieli należy dobrać do potrzeb skóry. Osoby z suchą skórą powinny sięgnąć raczej po olejki da kąpieli niż zwykłe płyny (ale dobrym rozwiązaniem są płyny z parafiną). Nastolatki czy osoby walczące z tłustą skórą mogą wykorzystać sole kąpielowe z jonami chloru, sodu, siarki, magnezu czy wapna. Jeśli zaś mamy skórę wrażliwą, wybierzmy ten bezzapachowy i delikatny.


Spokój z wanny

Po ciężkim dniu kąpiel pozwoli ci odzyskać spokój i równowagę. Dodaj do niej olejki lub płyny działające antystresowo lub odprężająco, wykorzystujące aromaterapię. Przygotowując odprężającą kąpiel, możemy wykorzystać także to, co znajdziemy w kuchni, np. maślankę, miód czy herbatki ziołowe. Z tych ostatnich najlepsza będzie melisa, rumianek, jaśmin, lipa, kozłek lekarski. Wywar z ziół dolewamy do wody w wannie. Zamiast roślin można wykorzystać olejki.


Czas się pobudzić

Wśród kosmetyków do kąpieli i pod prysznic znajdziemy także takie, których zapach działa na nas pobudzająco. Pobudzające działanie wykazuje np. mięta, olejek pomarańczowy, różany czy sosnowy.
Do kąpieli raz na jakiś czas możemy dodać także mleko, maślankę czy oliwę z oliwek, które nawilżą i odżywią skórę. Natomiast ugotowane otręby pszenne, dorzucone do wanny, wygładzą skórę. Można też kilka łyżek miodu rozpuścić w dwóch litrach mleka, dodać łyżkę oliwy z oliwek i taką miksturę wlać do kąpieli.


Sekrety dodatków

Dodatki do kąpieli mogą wpływać nie tylko na nasz nastrój, ale także na nasze zdrowie. Napar z tymianku dodany do wody w wannie wspomoże leczenie przeziębienia, olejek sosnowy jest świetny na katar. Osobom cierpiącym z powodu nadmiernej potliwości ciała pomoże napar z kory dębu, rumianku albo szałwii. Przy problemach z trądzikiem warto czasami wymoczyć się w wodzie z tymiankiem, miętą czy rumiankiem. Olejek grejpfrutowy jest pomocny w walce z cellulitem.

Na skórę korzystnie wpływają także kąpiele w specjalnie przeznaczonych do tego solach. Jedne działają antycellulitowo, inne antybakteryjnie. Osoby mające problem ze stawami na pewno docenią sól borowinową. Zamiast soli możemy wykorzystać solanki. Kupimy je w drogeriach i aptekach.

Dodatkowo, w trakcie kąpieli, możemy wykonać masaż ciała szorstką gąbką lub specjalną szczotką do masażu. Masaż zaczynamy od stóp w kierunku serca. Pobudzi on krążenie krwi, wspomoże oczyszczanie organizmu z zalegających toksyn. Pamiętajmy, by nie przesadzać z dodatkami do kąpieli. Jeśli do wanny wlejemy pięć różnych płynów, efekt wcale nie będzie lepszy. Nadmiar wszystkiego może być szkodliwy.

Autor: Michał Kubasiński

Komentarze