Prawdy i mity na temat odchudzania

Czy geny mają wpływ na naszą tuszę? Czy owoce pomagają w odchudzaniu? Oto zbiór prawd i mitów na temat odchudzania.

Głodówki najskuteczniej odchudzają

FAŁSZ Brak pokarmu organizm traktuje jako śmiertelne zagrożenie. W długotrwałych głodówkach dochodzi do poważnych zaburzeń funkcjonowania organizmu oraz naruszenia pracy narządów wewnętrznych. Nawet dzień beż żadnego posiłku jest sygnałem dla organizmu, żeby już zacząć wszystko oszczędzać. Jeśli myślisz, że po dużym obżarstwie głodówka dobrze ci zrobi, jesteś w błędzie. Każda zjedzona kaloria będzie zamieniona na tłuszcz.


Jestem gruba z powodu genów

FAŁSZ Tylko 25-40 proc. przypadków otyłości jest spowodowanych genetycznie. Geny mogą mieć wpływ na regulację apetytu, wybór produktów bogatych w cukier, a także zdolność organizmu do pozyskiwania energii z węglowodanów i tłuszczów. Najczęściej przyczyną nadwagi i otyłości jest długotrwały dodatni bilans energetyczny organizmu.


Dieta powinna być dopasowana do indywidualnych potrzeb

PRAWDA Nie istnieje dieta cud, która odchudza wszystkich. Dieta powinna być dopasowana do potrzeb, upodobań i stanu organizmu osoby odchudzającej się. Inaczej będzie zrzucać zbędne kilogramy sekretarka, a inaczej operator wózków widłowych.


Dieta odchudzająca powinna być wsparta aktywnością fizyczną

PRAWDA Aktywność pobudza mięśnie do pracy, a te, jak wiadomo, są największą elektrownią organizmu. To właśnie w nich następuje zamiana tłuszczów na energię.


Jedzenie owoców przyspiesza odchudzanie

FAŁSZ Owoce to przede wszystkim źródło węglowodanów szybko powodujących podniesienie poziomu cukru we krwi. Hamuje to spalanie tkanki tłuszczowej, ułatwia jej gromadzenie i zwiększa uczucie głodu.


Najlepiej odchudzać się wiosną

FAŁSZ Każda pora jest dobra, aby pozbyć się zbędnego tłuszczyku. Na pewno zima sprzyja nadmiernemu objadaniu się łakociami i tłustymi pokarmami, co nieuchronnie prowadzi do nadprogramowych kilogramów. Dlatego najwięcej Polaków rozpoczyna odchudzanie właśnie wiosną.


Odchudzanie trzeba wspomagać suplementami

PRAWDA Preparaty te, a jest ich niemało, mogą poprawiać przemianę materii, zmniejszyć uczucie głodu czy przyczynić się do lepszego spalania tłuszczyku. Dodatkowo zmniejszą apetyt na słodycze, poprawią metabolizm, zapobiegną też efektowi jo-jo i - co najważniejsze - są bezpieczne w stosowaniu.


Im mniej kalorii, tym szybciej schudniesz

FAŁSZ Zbyt mała liczba spożywanych kalorii może spowodować obniżenie tempa przemian metabolicznych. Po zakończeniu diety organizm nadrobi z nawiązką stracone kilogramy.

Autor: Świat Zdrowia

Komentarze