Niewidoczne mięśnie też potrzebują ćwiczeń

Efektów tych ćwiczeń nie zobaczysz w lustrze. A jednak dają one kobietom coś więcej – pewność siebie.

Wbito nam do głowy, że ćwiczyć trzeba to, co widać: uda, pośladki, brzuch. Większość pań chce przez to nie tyle wzmocnić mięśnie, ile schudnąć. Tymczasem dziś zachęcamy was do gimnastyki mięśni dna miednicy. Efekty można dostrzec już po dwóch tygodniach.


Efekty uboczne

Mięśnie, które nie wykonują żadnej pracy słabną i przestają pełnić dobrze swoje zadanie. Proces ten nasila się pod wpływem ciąży, stresu czy wieku. Zwiotczenie mięśni przyśpiesza także ciężka, fizyczna praca i niezdrowy styl życia. Konsekwencją osłabienia mięśni dna miednicy, poza problemami z nietrzymaniem moczu, są problemy z niewłaściwą postawą, bóle kręgosłupa. Systematycznie wykonywane ćwiczenia pozwalają wyeliminować te problemy. Panie wykonujące tę gimnastykę nie muszą już się obawiać popuszczania moczu podczas kaszlu, śmiechu, czy wysiłku. Warto dodać, że ćwiczenia zapobiegają pojawieniu się tego problemu w przyszłości. Mało tego - wykonywane przez kobiety, które chcą mieć dzieci, albo są w ciąży - ułatwiają przebieg porodu. Niestety, w naszym kraju kobiety, które przygotowują się do macierzyństwa lub właśnie urodziły dziecko, wciąż sporadycznie ćwiczą mięśnie dna miednicy. Zdarza się, że panie nawet nie wiedza o ich istnieniu. A szkoda, bo efektem ubocznym tej gimnastyki jest poprawa sylwetki i postawy, wzmocnienie mięśni brzucha, zmniejszenie bólów krzyża oraz stawów.


Odkryj swoje mięśnie

Mięśnie dna miednicy to partia mięśni „zawieszona” między kością łonową a ogonową. Wiele pań ma problem ze zlokalizowaniem tej grupy mięśni, przez co w sposób niewłaściwy wykonuje ćwiczenia. Dlatego zanim rozpoczniemy ćwiczenia, poświęćmy kilka minut na ćwiczenia uświadamiające.

Zlokalizowanie mięśni dna miednicy ułatwi proste ćwiczenie: wystarczy usiąść na krawędzi stołu lub krzesła, nogi ustawić w lekki rozkroku, a następnie zachowując tą samą pozycję, spróbować napiąć mięśnie okolicy cewki moczowej i odbytu. Mięśnie, które napniesz, to właśnie te przez nas poszukiwane.


5 powodów, dla których warto ćwiczyć mięśnie dna miednicy:

- poród będzie krótszy, zmniejszy się również ryzyko powikłań

- ucząc się kontroli nad swoim ciałem, łatwiej poradzisz sobie ze stresem, związanym z ciążą i porodem

- jako młodej mamie, ćwiczenia przywrócą ci kontrolę nad pracą pęcherza, przyczynią się też do zapobieżenia problemom z kontrolą nad utrzymaniem moczu

- regularne wykonywanie ćwiczeń mięśni dna miednicy przyczyni się do ogólnej poprawy twojej sprawności fizycznej

- ćwiczenia są najlepszym sposobem na zachowanie dobrej kondycji przez całą ciążę i do szybkiego powrotu do formy sprzed ciąży

Autor: Oprac. Sybilla Walczyk

Komentarze

  • 2016-03-31 gość

    To mi wygląda na sprawę dla Archiwum X...

  • 2016-03-31 gość

    Co to są niewidoczne mięśnie!?