Nawijaj makaron

Długie nitki, muszelki, kolanka, kokardki, różnej grubości rurki… Czerwony, zielony, brązowy czy o tradycyjnej, żółtej barwie. Jedzmy makaron, bo nie tylko ładnie wygląda, ale też jest bardzo zdrowy.

Wiedzą o tym doskonale Włosi, którzy zjadają około 30 kilogramów makaronu rocznie, czyli dziesięć razy więcej niż my. Bo makaron wcale nie tuczy, zwłaszcza ten wielozbożowy, o ile nie zostanie „utopiony” w tłustym sosie. A zawarte w nim składniki odżywcze sprawiają, że jest zdecydowanie lepszą alternatywą niż ziemniaki. Na półce z makaronami coś dla siebie znajdą także osoby na diecie bezglutenowej.

100 g makaronu to ok. 330 kcal, ale pamiętajmy, że makaron po ugotowaniu zwiększa objętość, więc 100 g to naprawdę spora porcja. Makaron jest źródłem węglowodanów, czyli dostarcza organizmowi energii na cały dzień. Z tego powodu jest idealny na lunch czy obiad, a niewskazany na kolację. Wieczorem organizm przygotowuje się do odpoczynku i nie potrzebuje już energii. Poza tym makaron jest doskonałym źródłem witamin PP, B1 oraz B6, które wpływają korzystnie na trawienie, a także magnezu.

Makaron z sosem może być świetnym obiadem, natomiast sam makaron możemy wykorzystać przy robieniu sałatek.


Spaghetti z pesto

Składniki: 1 opakowanie makaronu spaghetti.

Wersja 1 - 1 pęczek bazylii, 1-2 ząbki czosnku, 1łyżka twardego tartego sera, 6 łyżek oliwy, 10 orzeszków pinii (ewentualnie orzechów włoskich).

Wersja 2 - 6 łyżek oliwy, pęczek zielonej pietruszki i bazylii, 1 łyżka zielonych kaparów, 2 filety anchois, ząbek czosnku, sok z połowy cytryny, sól, pieprz


Wykonanie

Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu, uważamy jednak, by go nie rozgotować. Makaron powinien być lekko twardawy. Do blendera wrzucamy składniki z wersji 1. lub 2. i miksujemy, aż uzyskamy ulubioną konsystencję. Do ugotowanego al dente makaronu dodajemy pesto i mieszamy. Całość posypujemy tartym serem.

Smacznego!

Autor: Waldemar Sulisz

Komentarze