Jedz częściej - dla zdrowia!

Szybkie śniadanie, przekąska w ciągu dnia i kolacja wieczorem. Tylko trzy posiłki, a na wadze przybył kolejny kilogram? Inni ciągle coś jedzą i nie mają problemów z wagą.

Powód jest prosty – jedzą regularnie. Niestety takich osób jest jak na lekarstwo. Polacy jedzą coraz szybciej i rzadziej. Co wcale nie znaczy mniej. Większość Polaków rozpoczyna dzień od kawy lub herbaty, bądź wychodzi z domu nawet bez wypicia ciepłego napoju. Już na starcie funduje więc sobie osłabienie i brak chęci do pracy. W ciągu dnia nie ma czasu na spokojnie zjedzenie posiłku – cateringowe obiady, zupki w proszku i odgrzewane parówki w mikrofali dopełniają obrazu Polaka w pracy.


Ile posiłków dziennie?

Szybki tryb życia często wymusza na nas zastąpienie obiadu i kolacji – obiadokolacją. Nic dziwnego, że jest ona obfita i przypomina prawdziwą wieczorną ucztę. W końcu ma zastąpić nie tylko pominięty w jadłospisie obiad, ale jeszcze posiłki między daniami głównymi.

Zdrowa dieta zakłada 5-6 posiłków dziennie. Bardzo istotne jest, by jeść je regularnie, czyli co około 3 godziny i o stałych porach. Ostatni posiłek powinien być zjadany na 3 godziny przed snem. Jednak niewiele osób stosuje się do zaleceń dietetyków i lekarzy, nie zdając sobie sprawy, na jakie zagrożenie wystawia swoje zdrowie.


Jedzenie to energia

A przecież to posiłki dostarczają nam energii, która niezbędna jest do aktywnego działania przez cały dzień. Jedząc nieregularnie organizm nie wie kiedy otrzyma kolejną porcję energii, więc w obawie, że jej nie dostanie, gromadzi ją w organizmie. Dla przeciętnego Kowalskiego oznacza to kolejny centymetr tkanki tłuszczowej i kilogram więcej na wadze. Powoduje też stałe uczucie głodu. Zaczynają się zaburzenia przemiany materii, ból brzucha, zaburzenia pracy hormonów i złe funkcjonowanie wątroby. Wzrasta też ryzyko zachorowania na cukrzycę.

Gdy posiłki zaczną być dostarczane do organizmu regularnie, przyzwyczai się on do stałej dawki energii, którą będzie optymalnie dysponował . Zniknie uczucie ciągłego głodu, a na wadze nie przybędzie kolejny kilogram. Jednak regularne odżywianie się to przede wszystkim najłatwiejsza droga do uniknięcia wielu poważnych chorób.

Zobacz także: Dieta 3D Chili

Autor: Oprac.AŁ

Komentarze