Dla zdrowia i dobrej kondycji

Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że sport to zdrowie. Dla zdrowia, utrzymania dobrej kondycji, poprawy kształtu sylwetki, czy zrzucenia kilku kilogramów w długie zimowe wieczory można skorzystać z wielu propozycji klubów fitness. Co wybrać?

Aerobik – to niezwykle skuteczna i prosta forma ćwiczeń gimnastyczno – tanecznych, wykonywanych przy muzyce. Ze względu na stosowanie rozmaitych form ruchowych, dzieli się na różne rodzaje:


ABT – ćwiczenia wzmacniające dolne partie mięśniowe: ud, pośladków, brzucha i pleców. Doskonale ujędrniają. Ich cechą charakterystyczną jest duża lub umiarkowana intensywność i wielokrotne powtarzanie tych samych ćwiczeń. Przeznaczone są dla każdego.


Body Shape – to ćwiczenia, które kształtują i wzmacniają wszystkie najważniejsze grupy mięśni, w rezultacie rzeźbiąc sylwetkę. Mają umiarkowaną intensywność. W ich trakcie wykorzystuje się różne przyrządy, np. ciężarki, gumy, stepy. Przeznaczone są dla każdego.


Basic Step – to rodzaj ćwiczeń na stepie. Ze względu na to, że są mało skomplikowane i mniej intensywne niż inne formy, polecane są osobom początkującym.


Fit Ball – są to zajęcia z wykorzystaniem piłek rehabilitacyjnych. Ich celem jest wzmacnianie wszystkich grup mięśniowych, zwiększenie stabilności ciała, poprawa koordynacji i wytrzymałości organizmu. Przeznaczone są dla wszystkich.


ABS – to, zajęcia wzmacniające mięśnie brzucha i grzbietu. Powodują, że obwisłe fałdki zmienią się w piękne mięśnie. Ćwiczenia przeznaczone są dla wszystkich.


TBC – ćwiczenia te kształtują wydolność i wytrzymałość mięśni. Na zajęciach wykorzystuje się proste kroki i układy choreograficzne. Przeznaczone są dla średnio-zaawansowansowanych.


Poza aerobikiem istnieją również inne formy ćwiczeń fitness, m.in.:

Pilates ćwiczenia na całe ciało. Poprawiają postawę i sprawiają, że ciało jest bardziej giętkie. Dodają gracji oraz zapobiegają bólom kręgosłupa. Wykonywane regularnie powodują, że zmienia się sposób chodzenia. Stare, złe nawyki ruchowe zamieniają się w prawidłowe przyzwyczajenia. Wzmacniają mięśnie i uczą prawidłowego oddychania. Choć nie są to ćwiczenia aerobowe, poprawiają zarówno fizyczną, jak i psychiczną wytrzymałość. Pilates to coś pomiędzy aerobikiem a jogą. Przeznaczone jest dla wszystkich.


Joga – pozycje jogi mają pomóc integracji fizycznej i duchowej. Przede wszystkim rozciągają ciało. Mają na celu utrzymanie wewnętrznej harmonii. Joga polega na ćwiczeniach wzmacniających, rozciągających i oddechowych. Uspokaja, odstresowuje i wycisza. Osoby słabo rozciągnięte powinny zacząć od etapu dla początkujących.


Zumba – dla osób, które są już znudzone siłownią czy aerobikiem może być to ciekawa odmiana. Zumba łączy w sobie taniec i fitness. To spalanie kalorii przy latynoamerykańskich dźwiękach (m.in. salsa, samba, flamenco, cha-cha, rumba, twist). Dobra zabawa powoduje, że nawet nie czuje się dużego wysiłku. Doskonale kształtuje sylwetkę, poprawia nastrój, odstresowuje i dodaje pewności siebie.

Autor: Oprac.AŁ

Komentarze