Dieta na pamięć

Właściwa dieta wspomaga pamięć i chroni przed chorobami.

Wyniki badań naukowców z Lund University pokazują, że zły cholesterol został zredukowany o 33 procent, stężenie lipidów we krwi spadło o 14 procent, ciśnienie o 8 procent, a ryzyko pojawienia się zakrzepów krwi o 26 procent. Nie tylko stan zapalny w organizmie został obniżony, ale również pamięć i funkcje kognitywne uległy znacznej poprawie.

W badaniu wzięły udział 44 zdrowe osoby z nadwagą, w wieku od 50 do 75 lat. Przez cztery tygodnie spożywały one żywność, którą uważa się za odpowiedzialną za redukowanie stanów zapalnych w organizmie. Stany ten wywołują zespół metaboliczny, a tym samym otyłość, cukrzycę typu 2 i choroby układu krążenia.

Dieta wykorzystana w badaniu zawierała pełnowartościowe produkty o niskim indeksie glikemicznym, bogate w przeciwutleniacze i kwasy tłuszczowe omega, między innymi: tłuste ryby, jęczmień, białko sojowe, jagody, migdały, cynamon, ocet i określony rodzaj pełnowartościowego chleba. Nie wszystkie z produktów wykorzystywanych w diecie są dostępne w sklepach, ponieważ zostały opracowane specjalnie na potrzeby badania.

Autor: Świat Zdrowia, PAP

Komentarze