Ćwiczenia dla otyłych

Osoby otyłe, chcące schudnąć, nie mogą robić tego gwałtownie. Ważniejsza niż natychmiastowy spadek wagi jest konsekwencja i systematyczność. Tylko stopniowa utrata kilogramów gwarantuje sukces.

Zrywy serca

Osoby otyłe, czyli takie których wskaźnik BMI przekracza 30, muszą być ostrożniejsze podczas uprawiania sportu. Obciążenie stawów, więzadeł i układu krążenia podczas gwałtownego wysiłku fizycznego może doprowadzić do poważnych komplikacji zdrowotnych. Już na samym starcie puszyści mają problemy – nie mogą kupić odpowiednich sportowych strojów, maja trudności w poruszaniu się i często psychiczną blokadę. Wszak na siłowni, czy w klubie fitness królują smukli… Jednak warto pokonać ten psychiczny opór i lęk, by pomóc sobie i swojemu sercu.

Dobrze sprawdza się metoda małych kroków – najpierw rezygnujemy z windy, potem z samochodu, codziennie spacerujemy i wreszcie… wybieramy dla siebie sport.


Od czego zacząć?

Od nastawienia psychicznego i motywacji, gdy uporamy się z własnymi myślami, to pozostaje tylko spakować sportowy strój i wyruszyć na… pływalnię. Trening w wodzie sprawia, że stawy i ścięgna są odciążone. Dlatego osoby pływające mogą całkowicie poświęcić się ćwiczeniom nie obawiając się, że w trakcie i po zajęciach - przez kolejne kilka dni - będą im dokuczać bóle kolan czy kręgosłupa. Woda nadaje lekkości, odpręża i hartuje, dlatego właśnie od pływalni należy rozpocząć wojnę z kilogramami. Trening dwa razy w tygodniu będzie dla otyłych idealny, ważne by był systematyczny a nie odbywał się zrywami. Warto zainwestować więc w karnet.


Sport dla otyłych

Musisz wiedzieć, że na początku aktywności fizycznej organizm zużywa materiał zapasowy w postaci węglowodanów, dopiero po pewnym czasie zaczyna spalać tłuszcze. Dlatego, żeby spalić tłuszcz potrzebna jest dłuższa aktywność fizyczna, co najmniej 40 minut o średnim nasileniu, tętno powinno być w zakresie 50 – 70 % tzw. tętna maksymalnego.

A więc ćwiczymy długo i wolno – godzinny spacer lub jazda rowerem, czterdziestominutowy marsz na steperze, po pewnym czasie, gdy waga już spadnie – trucht. To kanon aktywności fizycznych dla otyłych.

Dopiero, gdy waga zacznie wskazywać, że ćwiczenia odniosły skutek można pomyśleć o innym sporcie, ale zanim się go wprowadzi trzeba skonsultować się z lekarzem.

Autor: Oprac. DK

Komentarze