Brzuch jak marzenie

Marzenie o płaskim brzuchu towarzyszy nam przez cały rok. Zimą trochę blednie, bo niedostatki urody można ukryć pod grubą kurtką czy płaszczem. Powraca jednak wraz z pierwszymi promieniami wiosennego słońca, które zwiastują urlop, plażę i kostium kąpielowy, w którym każda z nas chciałaby wyglądać świetnie.

Jednak ładny brzuch to kwestia nie tylko estetycznego wyglądu. Sprężystość mięśni tej części ciała jest ważna także ze względów zdrowotnych. Trzeba pamiętać, że zbyt duży brzuch może powodować garbienie się, a zbyt wiotkie mięśnie bywa, że stają się przyczyną powstania przepukliny.

Dobra forma mięśni brzucha jest szczególnie ważna dla kobiet, które czeka ciąża i poród. Przydaje się zwłaszcza w trzeciej fazie porodu, kiedy kobieta musi pomóc wyjść dziecku na świat.


Stop węglowodanom
Unikaj białego pieczywa, zwykłego makaronu, ryżu i ziemniaków. Zastąp je pełnoziarnistym pieczywem, kaszami, brązowym ryżem i razowym makaronem. Nie żałuj sobie za to wszelkich sałatek i surówek. Jest tylko jedna zasada: jeśli sałatka to pozbawiona wysokokalorycznych sosów i majonezu, a tylko z jogurtem naturalnym lub z oliwą z oliwek. Nie musisz rezygnować z mięsa i ryb. Byle nie smażonych, tylko pieczonych lub w lekkim sosie.


Pożegnaj się z cukrami

Zrezygnuj z wszelkich cukrów w swojej diecie. Niestety, nie dotyczy to tylko słodkiej kawy i herbaty czy czekoladowej przekąski między posiłkami, ale także wysokosłodzonych soków owocowych i świeżych owoców, które zawierają dużo fruktozy, czyli naturalnej formy cukru. Jeśli już musisz koniecznie podjadać między posiłkami, pamiętaj, że do tego świetnie nadają się jabłka, pomarańcze, mandarynki, grejpfruty. Są nie tylko niskokaloryczne, ale dostarczają także witamin i składników mineralnych. Błonnik i kwasy w nich zawarte ułatwiają trawienie.


Spiesz się powoli

Pamiętaj o starej zasadzie, że każdy posiłek należy jeść powoli. Dlaczego? Żeby po około 20 minutach od rozpoczęcia posiłku podwzgórze, czyli ośrodek w mózgu odpowiedzialny za uczucie głodu i sytości mogło wysłać sygnał do żołądka, że się najadłaś. Dotarła tam glukoza.


Pij na zdrowie

Wszyscy wiedzą o tym, że aby żyć, trzeba pić. Najlepiej niegazowaną wodę. Dla mężczyzny norma to 3 litry (13 szklanek), dla kobiety 2,2 litra (9 kubków). Pamiętajmy o tym, że bez wystarczającego zapasu wody odpowiadające za oczyszczanie organizmu nerki nie mogą pracować wydajnie. Metabolizm nie funkcjonuje prawidłowo, a tłuszcz nie ulega należytemu spalaniu.


Ruch kontra tłuszcz

Lekki wysiłek fizyczny jeszcze nikomu nie zaszkodził. Bieganie 2-3 razy w tygodniu po pół godziny, nordic walking czy spacer szybkim krokiem nie tylko poprawi wydolność serca, ale także przyspieszy spalanie tłuszczu. Najlepiej spacerować lub biegać wczesnym rankiem, jeszcze przed śniadaniem, bo wtedy organizm najlepiej spala tłuszcz. Po kilku godzinach snu poziom cukru jest bardzo niski, a zmuszony do wysiłku organizm zaczyna spalać własne zapasy.


Czas na brzuszki

Uwaga! Żadne, nawet najintensywniejsze ćwiczenia mięśni brzucha nie dadzą pożądanych efektów, jeśli nie połączymy ich z odpowiednią dietą. Bez niej możemy wytrenować sobie mocne i silnie rozbudowane mięśnie brzucha, ale pozostaną one ukryte pod warstwą tkanki tłuszczowej.

Ważne jest również, by ćwiczenia wykonywać regularnie przez 10-15 minut raz czy dwa dziennie. To da lepsze efekty niż godzina morderczego treningu raz w tygodniu.

Regularne ćwiczenia sprawią, że twój brzuch będzie częściej się napinał w codziennych sytuacjach, co ułatwi spalanie. Musimy jednak pamiętać, że mięśnie brzucha poukładane są jak wstęgi: pionowo i ukośnie. Pracując tylko nad jedną grupą, możemy doprowadzić do ich nadmiernego rozwinięcia. Efekt będzie odwrotny od oczekiwanego. Dlatego koniecznie trzeba też trenować mięśnie skośne, czyli wybrać takie zestawy ćwiczeń, które uwzględniają wszystkie partie mięśni. Warto chociaż raz odwiedzić siłownię i poprosić instruktora o prezentację właściwych układów ćwiczeń. Potem można je już robić w domu. Pamiętaj jednak, że nie należy robić tego po posiłku.


Czas na masaż

Płaskiemu brzuchowi sprzyjają także masaże. Już zwykłe okrężne uciskanie brzucha zmusza mięśnie i komórki do pracy. Dodatkowo ujędrniasz skórę.


Wyprostuj się

Jeśli chcesz mieć płaski brzuch, musisz zadbać o prawidłową postawę. Kiedy się garbisz, wydajesz się niższa, a brzuch niepotrzebnie się uwypukla. Dlatego w każdej sytuacji prostuj plecy - ściągnij łopatki, unieś głowę, napnij pośladki. Sylwetka nabierze lekkości, a brzuch stanie się mniej widoczny.

Autor: Karina Bonowicz

Komentarze

  • 2016-03-31 gość

    Gość: ile potrzeba czasu na taki brzuszek?? Oczywiscie przy odpowiedniej diecie i cwiczeniach?? Przeszlam na diete wysokobialkowa, robie brzuszki, skakam na skakance , jezdze na rolkach,rowerze.Wiem ze to nie jest kwestia 2-3tygodni i wiem ze potrzebna jest silna wola... Jestem ciekawa jaki okres czasowy pozwoli mi zrealizowac taki brzuszek, mi sie okropnie podoba i daze do takiego. Polecam A6W można zauważyć efekty.

  • 2016-03-30 gość

    Mnie też się nie podoba ten brzuch na zdjęciu. Jest za bardzo... umięśniony? Nie każda dziewczyna ma ambicję bycia kulturystką. ;-)